assalamualaikum...
Hye guys, i went to Jakarta and Bandung for 4days. During these trip, tak banyak snap gambar pun. Sebab both Jakarta Bandung ni
shopping heaven! Memang kerja kitorang shopping je. Telekung lah kain lah baju
lah semua lah. Lagipun camera mmg tertinggal kat Malaysia pon. Padahal dah beriya nak bawak.
Actually my flight
destination with my parents was at Soekarno-Hatta International Airport, Jakarta. Along dgn brother-in-law pulak flight derang pagi. Kami pergi asing asing sebabnya, mula mula Along dgn BIL je yg pergi Bandung, pastu tetiba dia offer nak bawak sekali Mak Abah. Pastu aku dgn menggediknya dan eksiteeednya tanya Along, "Along, nak ikut boleh?" Pastu jawapan Along mcm menghampakan lah jugak. "Boleh, tapi pakai duit sendiri".
So, aku dgn gigihnya suh En. Fiance check air-asia pny flight. Mak ai, mahal kemain RM300+ 1 hala. Mmg tak la kan. Lepastu tgh bulan february taksilap, aku gatal lah tangan duk bukak web Air-Asia. Oooemmmjii, Rm208 je pergi balik. Tanpa pikir panjang dah, terus aku beli tiket tu. Sbb hotel,supir,makan dah ada org support.ehhe.
Ok, bila sampai je Jakarta, kiterang terus bertolak ke Bandung. I donno why,why Along tak amik flight terus ke Bandung je kan? ehhm. Jakarta-Bandung amik masa 3jam je sebenarnya. Tapi, Jakarta ni sebuah daerah yg tersangatlah jam. Ditambah pulak hari tu hujan lebat. Gerak pukul 6ptg(waktu Indonesia), sampai dalam pukul 12(waktu Malaysia) *Indonesia lewat 1 jam dari waktu Malaysia.
 |
| Cute kan? Hotel Pop!, Bandung |
So basically
Bandung ni ada 4 main district: Dago, Chihampelas, Jalan Setiabudi and Jalan
Riau. Each district ada banyak gila malls kena visit! Lagipon semua
district ni dekatdekat like few minutes car ride only. So rugi kalau tak pergi
semua. Gambar banyak dekat Ipad Along aku. Plus,memasing sibuk shop shop shop sampai tak hengat nk bgambar.
Kat sini banyak sangat factory outlets. tak terkira. Rasa menyesal pulak sebab tak capture gambar banyak banyak. sobbs.Dalam banyak banyak malls yg kiterang pi,hanya dua gambar ni je yg sempat diambil.Tu pon Along yang offer nak tangkap kan.
Aku suka sangat suasana dekat Bandung ni. Redup je. Wpun banyak peminta sedekah di jalanan. Paling best bila budak lelaki buat pertunjukan dgn monyetnya. Kiut sangat. yang cat 1 badan semata utk menarik perhatian orang. Kesian. Pada pendapat aku, derang jadi peminta sedekah bukan sebab derang malas. Tapi penduduk Indonesia sgt ramai dan padat sampai peluang pekerjaan tu kurang.
 |
| gambar ihsan google |
Bila ke Pasar Baru, kiterang serius borong habis telekung,kain ela,lace. Abah yg mula mula taknak,tetiba,dia yg paling banyak #ehh.
Pasar Baru ni dia ada 6Lantai sumenya. besa. Tapi kiterang pi dalam 4 5 buah kedai je. Knp, uolls tahu lah kan kalau berjalan dgn org laki ni camna, orang tua pulak tu.Hihik
Tapi best sangat pi Pasar Baru ni. takpuas betul. Lagi kuciwa sbb takdapat beli border lace. Uwaaa.
Sampai termimpi terigau igau. *Nanges
Okelah, aku dah penat menulis ni. Lagipo, it's been a long time since I wrote anything here. Nanti aku sambung pulak dalam Part 2, di Tangkuban perahu.
thank you for reading my entry!!
Xoxo, Wani