Wednesday, November 23, 2011

Sarawak dan Nasi Ayam Penyet.

assalamualaikum...

hyehyehye. pernah tak aku bagitahu yg aku ada pergi Sarawak pada cuti sem yg lepas? kalau takda,mehsini aku nak bagitahu story yang hampir 6bulan expired dah ni.

bukan apa.aku dah lama nak upload pasal ni sebenarnya,tapi gambargambar pulak terperuk dan terperangkap dekat laptop adik yang kat serting tu.
ni pon baru berkesempatan transfer memory terindah dekat sarawak ni ha..

dan aku pon nak berkongsi lah kegembiraan ni dekat korang okeh. suka tak?
meh,jom kita tengoktengok gambar.A picture is worth a thousand words kan?

my first time naik flight.tu yang jakun sikit tu.

ouh my mak,u look so tadarappapa with the peace.


part ni part yg paling best bila pergi memana. part apa ye kawankawan? ouh..pastinya bab makanmakanmakan. ouh eyh..nomnomnom..siryes aku pastinya akan menelan air liur pabila menaip part ni  tau.takcaya? tanya lah laptop aku.hwahwahwa..

tempat yg jadi pujaan hati aku sepanjang dekat Sarawak ni adalah pabila makan di Restoran Raja Ayam Penyet di Kuching. kenapa? sebabb. aku suka makan lah.hahahaha.
Lagi pictures.


tu apa yg aku buek tu.ye.aku mmg takde koje. haha
bandung yang kawkawkaw.


sup tulang.aaaah! awesome! mmg menyelerakan. sedapnya.naknaknak

ce tgk muka along yang takboleh blah tu.nyumnyumnyum.

nasi ayam penyet original.. ayam besar woooh.

sambal belacan yang best dan pedas sampai berasap telinga aii.

seriously.the chicken super besar tahu tak????dan tempe sgt rangup.


nasi ayam penyet ayam bakar+limau kasturi untuk keenakkan


errk.aku pon tatau kenapa aku buat camtu.ahaha


a couple that introduce and treat our stomach.. wahaha

dari dalam ke luar mmg banyak kepala yg datang.

bergambar kenangan sebentar!

6bulan lepas dgn sekarang saiz badan aku byk sgt beza tahu tak
dann.bersiarsiar amik angin dan nasib baik tak kena angin kuskus di Kuching Waterfront,Kuching.

aku tak ingat knp aku dilitupi oleh selimut tu.

cantik kan? nama apetah ni.

astana.keindahan di waktu malam di tasik apa ntah.

haaaa.sepanjang kiterang dekat sarawak tu,kiterang menginap dekat Harbour View Hotel. 
apa yg takbestnya dan aku tak berkenan dekat hotel ni adalah. aku rasa dia tak concern pasal customer muslimnya. 

sebabnya. bukan nak kata takde getah paip,gayung dan baledi pon takde tau tak. 
mmg dah macam orang apa dah lap berak pakai tisu segala. 

eyerww. aku org kg okeh.mana biasa camtu. 


sopan betul aku makan.

kalau takabes,takperlu bayar 5RM pon.

senyum simpul dan gediksksks

pahtu,kiterang ke Kampung Budaya Sarawak terletak di kaki Gunung Santubong yang mengambil masa kira-kira 40 minit perjalanan atau sejauh 30km dari bandaraya Kuching.

 Bayaran tiket yang dikenakan seingat aku berharga RM60 seorang bagi dewasa.  
tapi, aku dan adik dapat RM30 jelah.harga student tuu.


kampung budaya sarawak
salah sebuah umah etnik disitu.tinggi ouhh.
our mak! dan budak yang suka menyepak. *adik

tu  apa. monyet.tu apa.monyet.tu apa.monyettt kayuuu.

paman tgh nak ngukir sesuatu la tu.

haaaaaaah. apekah ni?

mak.along.

wani cantik. haha.perahsantan lagi.

bibik goreng untuk jualjual dekat salah sebuah rumah mini di situ

kuih apa ntah,tapi active ingredients dy keledek.

lepas tu kiterang g tgk cultural show kat dewan yg disediakan

erm.kalau dah datang sarawak,taksah la kalau tak beli kek lapis bukan? dan  “If you come to Sarawak, you have to get Diwannie Cakes. Simply marvellous!” -Dr.George Maison.

selain Diwanni Cakes,kami juga ke kedai kek lapis yg femes di sana 

iaitu kek lapis Dayang Salhah.


tester.habes kiterang rasa lah kononnya.
Welcome to Kek Lapis Sarawak Di Wannie


 dan jom ke Main Bazar  utk membeli sedikit cenderahati buah hati sekalian seperti boifren,family dan rakarakan.






oke.penat dah gua menaip.pabila haswani samilan menaip kan?mmg lah penat.haha.bye you all.takecare.
gua skrg jadi babysitter kpd baby izzul hafiy tau sekarang.harihari bgn pagi.oke,tu je yang nak bgtahu. =P



  thank you for reading my entry!!

4 comments:

Zuwairi said...

sarawak best!

m0sHiE~ said...

wowowow. bes nye tengok makanan. yummy^^

Razil Tahir said...

1 patah hati...
Saya nak sangat pergi sarawak!!
Cuti sem depan mesti pergi!! XD

Nad_Inspirit91 said...

wani... cni la dtg sabah plak! Sabah pun cool bha... hehe! >_<

nf