Monday, March 28, 2011

nasi padang RESTORAN Simpang Tiga.

assalamualaikum...

maaf,ini post masih lagi entry lama.tatau kenapa,lately sgt malas nak update belog cepatcepat.sgt bz dengan kuiz,assignment berlambaklambak frendship problem dan macammacam lagik lah..tapi minggu ni sgt best sebab dapat jumpa baby ZAHRA. yeeey.
juga dapat jugak jumpa abah,along,angah dan kaksu.
tapi paling sedih sebab emak takdatang pon.uwan takde sapa nak jaga.sobs.


semalam,kiterang makan kat Restoran Simpang Tiga, Greentown Business Centre, Ipoh.waaaaaa.at last,dapat jugak makan kat situ.dah lama dah ngidam,tapi dek sebab kengkawan suma cakap mknn kat situ mahal GILEER.takberani lah kan nak masuk.tapi memang nasib baiklah sebab semalam along ajak makan nasi padang kat situmemang pucuk dicita ulam mendatang lah.


camni,along ajak abah makan nasi padang,abah cakap taknak.
pastu along cakap nak mkn apa?
nasi mamak?haswani samilan pulak taknak.
abah cakap nak mkn masakan melayu.angah cakap kalau nak masakan melayu,baik makan kat rumah je.
abah mengalah.kiterang p jugak restoran simpang tiga dan along nak belanja.yeyyyy. kiterang sampai greentown dalm pukul 3 gitu.lewat okey.kebulur dah ni.
 thank you along sayang.

selalu lalu je kat kaki lima.takpenah pon nak masuk.
 aku suh along yg order makanan sebab for sure lah aku tatau nak makan apa kan sebab lauk memang banyak sangat.lagipon,kawan aku cakap makanan kat sini takk sedap,tapi mahal.tak beranilah aku nak amek kan.

banyak gilak pilihan mknn kat sini.rambang mata.

eksklusif rupanya tempat ni.patutlah mahal GILEER

suka gilak zahra bila dy dapat conquer kusi besar sorangsorang

tengok. si zahra pon taksabar nak mkn.

ni je satusatunya gambar aku yg ada dlm kamera tu.sobbs.
 rasa macam duduk kat indonesia sebentar kerna pelayanpelayannya berpakaian kaya org indonesia dongg.
opps silap pulak.padahal memang org indon pon.orang minang barangkali.

tgk baju dy punya pelayan.original from indonesia kot.hehehehe
 angahlah yg paling takboleh blah aku tengok.dia order abc.bila abc tu dah sampai,boleh pulak dy minum sambil buat muka menjengkelkan penuh kenikmatan minum abc tu dekat si zahra. nak menjeleskan zahra lah tu.tak padan ng bapak zahra.macam budakbudak.

ni yg kiterang order.ada yg taksampai lagi.takmuat satu meja okey.tamak.
 apa yg kiterang order pon aku tatau namanya.tapi yg pasti,angah cakap,masakan dy lebih kurang macam nenek masak je.bila MASAKAN JAWA.dah tu orang JAWA pulak tu yang makan masakan JAWA,mestilah SEDAAAP kan?
.


.


.


.


.


.


.


.


.


tengah makan


.


.


.


.


.


.


.


kami makan sampai licin.sedap okeyy.makanan pon along cakap takmahal sgt.harga standard.tapi air je yg mahal.teh ais limau RM3.00,baik aku amek jus epal terus.harga pon sama .sebenarnya kalu orang yg belanja mestilah aku rasa tak mahal kan?cuba kalau aku yg bayar sendiri,mesti geleng pala jugak.      =.='



































kesian si zahra.bila dia tgh berlari hepihepi nak balik,tetiba pipinya terhantuk kat kusi.tinggalkan kesan lebam yg kaler biru tu okey.sedihh.

cuba tengok kat pipi kiri zahra.LEBAM.

 thank you for reading my entry!!

No comments:

nf