Monday, June 6, 2011

ohsem kertu's day.

assalamualaikum..

aku tahu malam ni org ramai duk kalut sebok post pasal PIALA FA. dan sebab tu ah aku malas nak cita pasal tu. buka je mana belog bloggers lain,mesti update pasal terengganu menang dan kelantan kalah. terengganu dua dan kelantan satu. dua gol milik terengganu telah disumbangkan oleh pemain kelantan.blablabla. aku tatau nak sokong mana sebenarnya. sbb aku pernah bersekolah di kelantan dan terengganu. jadi paling mudah, aku sokong keduadua pasukan. * taktik takmo carik gadoh. ok.lari topik dari tajuk entry sudah.hehe. ok! fullstop.

 aku nak story about, my kertu's day yg dicelebrate oleh encik boyfie.post ni pon dah lama tersimpan dalam draft tak teredit.ni ada masa tu yg aku update tu.
nenenenenenene...tararrarara.. 

1.2.3. START!!

dari dulu aku dah cakap,aku ni bukan materialistic sangat pon. aku tak kesah kalau takdapat pape pon.aku pon da selalu sgt pesan kan,kalau ada duit tu simpan. takpayah membazir nak beli itu ini. membazir tu kan amalan syaitan yg direjam.

semalam kan masa mulamula aku masok kete lagi aku dah terkejut.*eh, mamat ni letak kotak ni kat seat aku apa de hal? taknak bagi aku duduk ke hapa? dan tetiba. *nah untuk syg. aku pon dengan huh.hah.heh. kemain terkejut.bukan terkejut sbb hepi ke hapa.tapi terkejut sbb *aih budak ni tak dengar kata.buat abeh air liur aku je membebel sana sini pasal pembaziran. -hanya monolog dalaman.

 



ce teka apa yg ada kat dalam ni.
dan aku terus membebel bla.bla.bla start dari umah sewa sampai ke ipoh parade. disamping ucapkan ribuan bebanyak terima kasih atas pemberian dia itu. *tu lah sapa suh tak dengar kata kan.

then bila dah sampai kat ipoh parade, boleh pulak dy tanya.ni nak mkn kat mana ni. macam biasa; manamana je asalkan perut kenyang.fine. aku start jawab camtu bilamana masa birthday aku tahun lepas dy penah tanya aku soalan yg sama.
....................
kekasih: syg nak mkn katmana?
aku: nak makan kat kedai mamak.
kekasih: betul ni nak makan kat sana je?
aku: betul la.bab makan mana penah memain kan.
kekasih: takpayah la makan kat sana,carik tempat lain.
aku: laaaa.pulak dah. memana je lah.
kekasih: katmana?jj nak?
aku: jj? erk...*sempat ke ni nk makan kat jj,dah la abah nak mai amek kejap lagi.siryess risau.
yela,dulu aku soroksorok bercintan cintun ni. sekarang pon sorok sorok jugak,tapi dah terangterang sikitsikit.hehe
....................

dia pon bawak la aku ke kenny rogers Ipoh parade. knp kenny? sbb dy cakap aku suka makan ayam. dan betul.ayam dy sedap.aku suka. tapi kalau dy bawak aku gi makan ayam goreng yg dy masak lagi sedap kot.
takpon,bagi aku makan Char Kuey Teow buatan dia sendiri.
awww.mesti macam romantik kan.hehe.pasan.
ohh ye, lupa nak cakap,dy ni master tau bab masak CKT tu.sumpah ohsem..dah boleh bukak gerai dah! :P


set aku:
Quarter Meal  - Smoked BBQ *sohdap giler.pandai aku pilih. =B
Roasted ¼ chicken with 3 side dishes & 1 Kenny’s Home-made Muffin. 

aku ingat kan kentang ni sedap.tapi,tawor je lebih.
set boyfie:
Quarter Meal - Original punya sos!
Roasted ¼ chicken with 3 side dishes & 1 Kenny’s Home-made Muffin.
dy amek pasta tu sbb aku yg nak tau.hehe. maaf syg.
Our Freshen-up :
Iced Vanilla Caffè Latte - boyfie
Four Seasons Fizzy (Summer) - aku

duadua sodap. nyummy!


dan lepas tu masa nak balik dah, boleh pulak dy tanya; taknak sambut beday dengan kengkawan ke darl?
ohmaiAllah. takpenah terpikir pon nak sambut tau! yg derang celebrate kat sini  pon dah teruja okey!

tapi ruparupanya dy dah suruh emak dy buat beday cake tuk aku.very surprised me tahu!! ruparupanya dy tanya tu sbb nak berbasibasi.haih.

blueberry cheese cake form his mom. lazat!
aku potong cake tu dalam kereta tau.ye lah,nak bagi la jugak encik boyfie ni makan kan.rugi tau kalau mak sendiri yg buat,tapi kita tak makan.lebihlebih lagi cake sedap camni.untung betul aku dapat bakal mak mertua pandai buat cake.rugi betul bakal mak mertua dapat bakal menantu tak reti masak. =.='
neway,thank you sayang. :) you make me melted. :))

tehehehe.naknaknak?takboleh!
now dah betulbetul pepagi buta ni. it's 2.40am already. argggh.so sleepy.bye!

Jaga diri hiasi peribadi. =)

thanks for reading this entry!!

No comments:

nf