Wednesday, June 29, 2011

MAKAN- Boston Steamboat @ AEON Bukit Tinggi

assalamualaikum...

act, hajat utama pergi ke AEON  sbb my sis and her hubby nak beli carseat tuk baby derang. jadi aku pon ikut la sbb aku kan babysitter kesayangan si izzul comel yg aku duk riba macam gambar kat bawah ni.
bercakap pasal izzul kan, sepanjang perjalanan dari pajam ke bukit tinggi ni,izzul tidur atas riba aku.tanpa nanges okey! aku tahu izzul sayang aku selepas ibu papa atuk2 uwan dan tokma dy. dy sangat comel.aku pon comel jugak.eceh. aku memang pasan.



kali ni kami lunch dekat Boston World - Steamboat Restaurant. mmg sumpah gilak teruja beb! mmg la mulamula segan sebenarnya bila ada orang belanja mkn mahal kan.tapi, apakan dayaku, aku ni mmg jenis takpandai nak menolak kalau bab makan. haaaaa.aku tahu, perangai aku memang buruk.toksah dok cakap dah. =.="




yg ni set tuk sorang.

ni set utuk dua orang ye.banyak kan?
hidangan kat sini memang didatangkan dalam bentuk steamboat dan pelbagai. juga disajikan dalam set-seorang-dua orang-empat orang--mungkin lebih berbaloi dan menjimatkan kan?
kiterang amek set seorang 1, dan dua orang 1. memang cukup la kan untuk 3 orang makan. izzul masih baby.jadi dy takmakan. :P
apa yg istimewanya pasal Boston Steamboat ni kan, tang  sambal derang-minyak bijan dalam kicap yang melengkapkan rasa perasa steamboat  tu tau. pedas-panas sangat best nak lagi!! fuh,berpeluh den!



air ribena with lemon

chocolate banana milkshake. 
kiterang order air lain2 sbb boleh rasa sorang sikit kn.tapi aku taksempat capture gambar minuman si abg sbb dah abeskan dulu. dy order air Blue Curacao drink- Halal version okey! 


aku rasa makan kat Boston ni lagi sedap kot dari kat Johnny.tapi pasal rege,aku tatau pulak yg mana satu murah/mahal. sebab dua-dua tempat ni,orang je yg belanja. tssk.
mmg aku taksabar nk abes blajar-kerja-ada duit-then belanja makan  org yg kusayangi sume! tggu tau. amiin.


KEMUDiiiiANN!!!
aku kiterang singgah kat umah nenek kat bukit changgang. jumpa abah -angah dan isteri-zahra ada kat situ! woohoo.best betul dapat jumpa zahra!!!! coomelllll. makin petah-becok la dy tuh!


zahra dan makcikmakciknya. :)
muka eksited jmp zahra dan keluarkan minyak berlebihan.
cuti kali ni sangat best.banyak jumpa sedaramara comelcomel. next week jumpa zahra lagi.tak sabar wooooooooh!



  thank you for reading my entry!!

3 comments:

Nik Lisa said...

aeon bukit tinggi uh yang ada jusco tuh eh?

kat celah mana lak boston steamboat ni..

fatinliyana IH said...

Kak, nak tanya sikit pasal farmasi boleh tak? 3july ni sy masuk rcmp:) Nak tau, susah tak nak score masa diploma? biasanya ramai tak dapat smbung degree farmasi? risau laa :(

haswani said...

niklisa : boston steamboat tu setinhgkat dengan secret recipe ng chicken rice shop kalu tak silap. :)

fatinliyana: taksusah dik kalau kita belajar sungguh2. :) takpastila ramai ke tak. sbb senior akak ramai yg tajaan by KKM. jadi,wajib keja dulu baru further study.

nf