Friday, January 13, 2012

hye 2012,hye penang,hye HSJ!

assalamualaikum...

salam sayang dari saya buat pembaca sekalian dan buat belog yg disayangi yg hampir sebulan sudah saya tidak update.
hari sudah hari ke tiga belas kita masuk ke tahun baru kan rakanrakan? ini bermakna sudah tiga belas hari juga saya berada di pulau pinang ni.dan bukan lagi di perak.

pada tahun ini saya tidak mahu membuat sebarang azam baru kecuali satu azam,dan masih mahu menyambung azamazam yg terdahulu; 2011 yg masih lagi tidak kesampaian. 
saya juga mahu semoga tahun 2012 ini akan menjadi tahun yg lebih baik dari tahuntahun sebelumnya.

saya sekarang tengah berpraktikal sebagai pharmacist ASSISTANT di hospital seberang jaya dan masih memakai uniform kuning iaitu uniform yg sama semasa saya belajar di rcmp.kpd warga seberang perai yg terlihat saya di HSJ,harap boleh la tegur menegur ya!

ouh ya,petang ni saya ada kuiz dan ujian lisan dengan Pn.Baiti(Ketua Pegawai Farmasi bahagian stor HSJ ),tapi sempat pulak kan saya update belogg.. takpelah.hanya untuk santapan mata dan minda kalian.tidak ada salahnya.






 azam 2012 yg saya sebut diatas adalah  berpandukan hadith di bawah. fahaminya dan harap tiada yg salah faham. ;)

“Wahai anak muda, berkahwinlah. Sesiapa yang mampu, berkahwinlah kerana ia lebih memelihara mata dan menjaga faraj. Sesiapa yang tidak mampu untuk berkahwin hendaklah dia berpuasa kerana puasa adalah penahan (daripada gelojak nafsu)” (Hadith Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari).

"Barangsiapa tidak menyukai sunnahku, ia tidak termasuk golonganku. Di antara sunnahku ialah perkahwinan, maka barangsiapa mencintaiku hendaklah ia mengikuti sunnahku.

  thank you for reading my entry!!

3 comments:

aaa said...

bestla ko kn, abah dah bg greenlight nk tunang..buat kat umah aku

haswani said...

eyh..betul ke? bilabilabila? haha.yo yo oo je kau kan.

aki said...

oih wani!azam taun ni nk kawin,tp kate aritu tunang je taun ni..ke buat due2 skali taun ni??hahha.jgn lupe ajak.

nf