Friday, August 20, 2010

pls remain me~

Salam..;)
Hye sahabat2 smue..Nak mintak tolong
sket bley x ek??
Hmm..;(

Tolongla tau..

Tolong ingatkan saya,....

Andai saya terlupakan Tuhan,
Dalam kelapangan dan kesibukan,
Dalam kesenangan dan kesibukan,
Dalam kegembiraan dan kesedihan..


Tolong ingatkan saya jugak...

Jangan jadi anak derhaka,
Jangan lupa mak dan ayah saya,
Usah diluka hati dan perasaan mereka..



Tolong lagi



Tolong ingatkan saya....

Dengar dan bacalah Al-Quran,
Saat radio penuh dgn hiburan,
Serta tv penuh ngan Hindustan..

Tolong ingatkan saya lagi if...

Tika saya mendedahkan aurat,
Tika pakaian saya diketatkan,
Apakan lagi dijarangkan..


Tolong ingatkan saya..

Jadi sahabat yang baik,
Senang ditegur dan menerima pendapat,
Memberi peringatan yang penuh berkat..


Tolong ingatkan saya....

Kalo saya bercinta, biarlah keranaNya,
Dalam memilih utamakan iman
Bukan paras yang jadi ukuran,
Supaya ikatan dijauhi syaitan..


Tolong ingatkan saya...

Hidup ni satu kembara,
Kutiplah mutiara dalam perjalanan..
Moga akan jadi bekalan,
Juga sebagai pedoman dan perhiasan..


Akhirnya..


Sahabat! Tolonglah ingatkan saya ni..

Yang diri ini sebenarnya milik yang Maha Kuasa,
Jiwa diserahkan bersama raga,
Dialah tumpuan,
Tiada dua,
Syurga abadi pertaruhanNya,
Akhirat pasti kita di sana..


Tolong ingatkan saya ye...
;"(



No comments:

nf