Thursday, July 12, 2012

Manisnya merokok macam bercinta.

assalamualaikum..



Cust: 'Adiik, Dunhill Lite satu'. 
Aku: 'Baik, Terima kasih'(Pandang si cust dgn sebelah mata)

Cust: 'Akak, dunhill sebatang berapa ringgit?' 
Aku: 'Maaf, sebatang takjual dik.Sapa yg nak beli dik?'
Cust:'Atok saya yang nak'. (Penipu.macam aku tatau kau yang nak beli kan..grr)
Cust: 'Yong, taknak Dunhill cap  baby. nak cap kaki.'
Aku: Kenapa taknak yg gambar baby? takut ke? (dengan nada menyindir).

Cust: 'Dik,Marlboro Ice dua kotak'. 
Aku: 'Maaf,Marlboro Ice habes.Banyaknya merokok. Sehari suploh batang ke?'
Cust: 'Tak,sehari sekotak'
Aku: (Istighfar) Berhentilah....
Cust: (Teruja) 'Awaklah perempuan first yg cakap camtu dekat saya'
 Aku: 'Baguslah.Kalau camtu berhentilah.'
Cust: Ermm. (Berfikir) Demi awak,saya berusaha(Nada gurau)

Berikut diatas adalah diantara dialogdialog diantara aku dan para customer.
 Tak paham betul aku. Tahu pon takut effect daripada merokok ni.
Neck cancer,gangrene,miscarriage tapi masih
nak jugak merokok. Apalah kepuasan merokok ni? Ntah,aku pon tatau. tak pernah try katakan.yang aku tau,bau asap rokok ni Ya Rabbi. Busok bango!

Pernah jugak la aku tanya cust apa beza rokok ni.apa rasa dy.

Cust: 'Winston Lite so.'
Aku: 'Winson Lite abeh doh.'
Cust: 'Takpelah. Winston Merah pom jadi ah.'
Aku: 'Apa rasa rokok tu.Ce oyak siket.'
Cust: 'Rasa macam orang bercinta. haha'
Aku: 'Banyaklah. (Kalau bercinta dgn sorang ppuan taksedap,tukar dengan sorang ppuan lain lah eh?)


antara rokokrokok mahal yang dijual
'

Bukan setakat rokok je yang ada dijual kat store aku nih. Tembakau pon ada jugak tau. macammacam jenama-Harvest. Domingo. McBaren. 
Juga macammacam perisa-Coffee.Strawberry.Vanila.Virginia.
Wangi.aku paling suka bau tembakau strawberry flavour.sedapp
Cigarillos pon takdilupa.turut dijual dikedai aku. sebatang Rm5 keatas. Cigar pulak mostly golongan elite yang beli.sekali beli amek kau 5 batang = puluh RM.
Dan aku masih takpaham kenapa perlu merokok? Addicted? Fine,tu mmg takboleh dielakkanlahkan.
Dah tu,sapa suruh start merokok.sendiri start,sendiri tanggung lah bakar duit sendirikan.

Mancis nak yg murah je.. grr

the effect.


Unfortunately,my brothers also are heavy smokers and my boyfie is a bit of a social smoker.
I really hope that they'll stop their habit before the problem is coming. =(
 

thank you for reading my entry!!

No comments:

nf