Wednesday, February 9, 2011

bersanggul adalah sebahagiaan daripada perbuatan menggoda

assalamualaikum...

gmbar comel dari belog tg.kamarullah.
baca sini dulu.

''ada dua golongan yang akan menjadi penghuni neraka..aku belum pernah melihat mereka yang mempunyai cemeti-cemeti bagaikan ekor lembu yang digunakan untuk memukul orang dan golongan kedua adalah para wanita yang berpakaian tetapi telanjang,berlenggang-lenggok ketika berjalan,menarik perhatian orang yang melihat mereka..kepala mereka bagaikan bonggol unta yang senget..mereka tidak akan masuk syurga dan tidak dapat mencium bau wanginya..''


aku:-
1. aku jalan tak lenggang-lenggok.aku jalan kengkang.itu apa yg org cakap.kena redha.
2. aku tak suka bersanggul tinggi-tinggi..rasa mcm kepala bertambah berat seiring bertambah berat badan.
3. sbb tu fesyen rambut aku tak mcm bonggol unta.aku takde rambot.botak maybe.tapi masih tak mampu nak beli sanggul palsu.tak terasa nak beli pon.huduh ehh..
4. takde sape yg akan senget bila tgk aku.almaklom,aku takde rupa,takde body jugak.orang cakap,aku hnya ada drumstick yg besar,takde sapa yg sudi lihat.bersyukur.
5. aku pakai bj ketat bkn sbb aku saja beli ketat.tapi aku dah gemook.kena diet sikit biar bg longgar kan? (ketat bg aku la,longgar bg org lain)
6. aku takrasa ada org tergoda dgn aku.sbb aku tak pandai menggoda dan aku bukan penggoda.kalau ada jugak,sah nafsu derang kuat.kena jumpa doktor.sbb tu aku tak diganggu.tapi aku yg mengganggu derang.aku jahat.hahaha



rambut sama hitam.tafsiran lain-lain.mahu lebih faham,tanya bijak pandai agama ni.aku seorang yg jahil.Allah Maha Tahu.harap maaf.

“Dalam surah An-nur surah yang ke 24 ayat 30, Allah berfirman, “Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat.” 

Firman Allah dalam surah al-Ahzab surah ke 33 ayat 59, “Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka." Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu..”

p/s: Islam bukanlah agama yang mendesak.mahu berubah dikit demi dikit utk mencari keredhaannya.doakan saya.


 thank you for reading my entry!!

2 comments:

iza said...

Salam...
Menggoda ke? my hubby cukup tak suka kalau bersanggul (bukan sanggul bonggol unta la), asyik nk suruh potong rambut je....

haswani said...

myb bg husband iza,rambut pendek tu lebih seksi kot..kan?kan?hehe

nf