Sunday, October 6, 2013

Vitamin B Complex Shaklee

assalamualaikum...





Malam ni nak share sikit pasal pengalaman aku consume supplement B Complex Shaklee
selama beberapa hari ni.


Dulu time belajar, pantang je lambat makan nasi mesti tangan ni menggeletar. Bukan tu je. Bila penat, time nervous lagi la kuat menggigil nya. Memang, dulu aku ingat menggeletar tu memang dah kebiasaan aku. So, aku tak amik port sangat la kan.


Pernahlah masa aku exam OSPE dispense ubat kat patient. Aku sebagai asst.pharmacy dan Sir Nazlee (lecturer) sebagai patient.
Tengah duk dispense tetiba si patient tu cakap, "Yang awak menggigil ni apasal? Siapa yang sakit sebenarnya? Saya ke awak?"
Pastu aku pun jawab. "Err..Sir, saya memang camni la Sir.




Serius, time aku lambat makan nasi, mesti tangan aku ni cepat je tremor dia datang. Sampai batchmates siap cakap. "Dah kau kenapa? Parkinson ke?" Lantas, aku cepat je cakap yang aku tak makan nasi lagi.


Batchmates



Bulan lepas. tengah aku bergayut gayut on the phone dengan mak. Tangan kanan tengah pegang phone dan tangan kiri duk tongkat dagu.(Baca sambil bayangkan).  Taksampai seminit pon weh aku tongkat dagu tetiba bila aku nak kepakkan jari jari kiri aku.
"AAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaa."
Tak bergerak. "Mak,tangan wani". Selang 3 4 saat. "Eh,takde apa lah mak,tadi tetiba jari wani takleh gerak"(Dalam hati memang nervous takut seram suma ada. Takut Allah tarik balik nikmat yg Dia bagi ni. Nauzubillah.)
Mak yg kat dalam talian dah bising "Wani, kau kenapa menjerit" Bila aku cerita lagilah bertambah bising dia. "Tulah, kurang vitamin. Tak makan sayur, takmakan buah. Camtulah jadinya.Bla Bla Bla.


Pastu kebetulan lepas aku konvo,Along ajak teman dia balik kampung. Jumpa mak, aku duk ulang la balik saat saat yg cuak gila kononnya tu. Pastu mak start sambung lagi nasihat dia. Aku pun cakaplah. "Mak, wani nak sikit Vitamin B Complex mak boleh? 15-20 biji je. Nak tengok betul ke wani kurang Vitamin B".  Mak pun cakap,"amiklah. Abes, mak boleh beli lagi"


Bila aku dah start amik Vitamin B Complex yang aku ngecek dari mak tu, sah. Memang sah. Berkesan kot.
Tangan aku dah kurang dan jarang sangat diserang tremor. Nak dispense dekat real patient pun dah okey. Sebelum ni aku dispense, tangan aku menggeletar wey. Pastu senior yg tgk aku cakap aku nervous. Padahal, tangan aku tu menggeletar sendiri kot.


Thanks mak sbb bagi wani sikit Vitamin mak tu. Leh la wani masukkan Vitamin B Complex ni utk order wani nanti.  Lebiu Mom.


Vitamin B Complex ni memang sedikit berbau dan kencing akan jadi kuning pekat teramat. Jangan risau sebab bau pada Vitamin B Complex menunjukkan kandungan Vitamin B Complex yang lengkap. Bau yang tak enak sangat tu datangnya dari Thiamine. (salah satu komponen dalam Vitamin B Complex). Thiamine ni lah yang bagi bau dekat Vitamin B Complex dan dinyahtinjakan melalui air kencing. Thats why la kencing tu pun berbau jugak. Cara nak elak kencing warna kuning adalah, minum air banyak banyak ye.

Apa yang perlu kau risaukan adalah bila kau amik Vitamin B Complex, tetapi Vitamin B Complex kau tak berbau dan kencing kau tak warna kuning. Maksudnya, Vitamin B Complex kau ada something wrong tu.




Vitamin B Complex Shaklee untuk


  • Memberi tenaga
  • Melawan tekanan dan meningkatkan fungsi otak
  • Membantu tumbesaran
  • Membaiki masalah rambut gugur dan beruban
  • Baik untuk mata
  • Mencegah anemia
  • Meredakan senggugut 
  • menggalakkan kesihatan jantung


Ibu mengandung juga sesuai amik Vitamin B Complex Shaklee ni sebab Vitamin ni pun ada Folic Acid.




Kepada sesiapa yang berminat utuk dapatkan harga promo bolehlah email di
has_aszwani@yahoo.com 
atau 
0136342113

Consultation percuma akan diberikan kepada sesiapa yang purchase dekat ID 915048 sahaja tau.









Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


















  thank you for reading my entry!!

No comments:

nf