Friday, October 18, 2013

Shaklee: Healing Crisis

assalamualaikum...

Pertama sekali. Sila baca sampai habis. Terima kasih.


Apa itu healing crisis?
Ramai di antara kita yang mengalami healing crisis apabila mula mengamalkan supplement tambahan.


Healing crisis ialah satu proses penyesuaian dalam badan apabila mula mengambil supplement tambahan. Simptom-simptom healing crisis adalah seperti tumbuhnya jerawat,selera makan bertambah dan ini membuatkan kita jadi risau dan membuatkan kita memberhentikan pengambilan supplement.


Tapi sebenarnya ia adalah satu tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat(supplement) dibekalkan dengan mengejut dalam badan kita,maka terjadinya healing crisis.
Dalam jangka masa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui oleh badan kita dahulu akan muncul kembali. Biasanya ia terjadi untuk beberapa hari saja. Walaupun begitu, ada yang perlukan masa yang lebih lama disebabkan immunisasi badan yang lemah.


Hal ini disebabkan oleh toksin yang telah berkumpul dalam tubuh kita untuk jangka masa yang lama - seperti sisa sisa makanan berkimia, lemak, stress ditambah dengan diet yang tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Suplemen membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan menyahtinjaan serta pengawalan organ-organ kita.


Pada waktu penyahtinjaan ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung, lapar ) cirit birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, berasa panas, berpeluh dan sebagainya. simptom-simptom ini berbeza di antara individu dan akan berlalu 1 hingga 2 minggu sahaja.


Makanya, minumlah banyak air masak,mineral water maupun drinking water. 5 cawan sehari tu tidak dikira banyak ye. Minum air at least 2 liter-3 liter sehari. Kerana badan kita boleh menerima air sehingga 4liter sehari. Tidak perlu ambil sekali gus, Boleh minum sikit-sikit tetapi berterusan. Anda juga perlukan rehat secukupunya dan makanlah lebih sayuran dan buahan.

Contoh healing crisis yg dialami oleh aku adalah seperti di bawah. Setiap orang,healing crisis dia berbeza beza ye. Tak sama.

Macam aku masa mula mula mengamalkan Zinc Complex Shaklee untuk mengawal rambut gugur. Ya Allah, Banyak sangat jerawat hinggap kat muka waktu tu. Banyak dari biasa tau. Dalam hati ni lain yang aku nak kawal,lain pulak yang datang.

Time tu nak kuar rumah pun rasa segan. Bedak langsung tak pakai. Takut makin bertambah jerawat tu.
Tanya kat akak(Shaklee Distrributor) kenapa makin banyak pulak yg tumbuh.
Dia pun bagi la nasihat suh minum banyak air. Dah la aku masa tu air masak mmg takleh telan langsung. Rasa nak muntah. Muak minum air masak. Tp try jugak.

Dari 500ml ke 1liter. Ke 2liter. Dan sekarang, alhamdulillah. Masalah jerawat berjaya diatasi. Hanya yang perlu dirawat sekarang adalah parut jerawat. Haih geram. Tak sabar nak makan Vitamin C Sustain Release Shaklee . Nanti aku review kenapa aku suka sangat Vitamin C Sustain Release Shaklee ni.



Ini adalah gambar masa mula mula aku makan Zinc Oxide tu. Amik kau jemah. Memang time ni badan aku banyak toksin kot. Masa aku amik gambar ni aku dah cuci muka nak kuar makan char kuey teow dgn boyfriend. Tapi muka masih nampak berminyak. Ni baru namanya boyfriend yang tak pentingkan paras rupa. Hahaha..











Yang atas ni pulak adalah gambar yg barusan aku amik tadi semata nk buat testimoni kt korang. Atas tanpa flash camera dan bawah dengan flash kamera. Bandingkan sendiri la eh korang. Muka juga baru lepas dicuci dan lihat sendiri. Tak nmpak berminyak kan? Mihmihmih.

Argghh malunya tunjuk gambar niiiiiiiiiiiiiii! *Sorok muka dalam selimut









Kepada sesiapa yang berminat utuk dapatkan produk Shaklee dengan harga promo bolehlah email di
has_aszwani@yahoo.com 
atau 
0136342113

Consultation percuma akan diberikan kepada sesiapa yang purchase dekat ID 915048 sahaja tau.





  thank you for reading my entry!!

4 comments:

aaa said...

hahaha..apsal ko senyum muka camtu..klakor..

haruslah vitamin c best..leh wat masker.. kurangkan sunburn kalo berjemur..

http://vitaminibusihat.blogspot.com

Metrobestmom said...

Terbaik info healing crisis ni
Http:// metrobestmom.blogspot.com

Metrobestmom said...

Bagus info healing crisis ni
Http://metrobestmom.blogspot.com

Anonymous said...

Salam...sy nak tanye, harap akak dpt jawab (banyak dist shaklee sy tanye sume taknak jawab..sedey)...sblm ni sy dah amik alfalfa for 3 months lebih, jerawat tumbuh dr awal makan sampai sekarang..air pon minum banyak..sume ni sbb healing crisis ke? tapi lama sgt, normal ke?

nf