Sunday, May 8, 2011

Antara berjuta, dia yang teristimewa.



assalamualaikum..

 walaupon aku tahu yg mak aku tak penah baca belog aku,aku tetap nak buat entry ni.almaklom.posmen
anak-anak emak kan ramai.. :)

tahun ini,sambutan Hari Ibu adalah pada 8 mei 2011 iaitu hari ahad (hari ini) . So,dengan ini aku nak ucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua yang bergelar mak/ibu/mama/umi.
kpd kakak-kakak ku yg telah bergelar seorang ibu,turut aku ucapkan selamat hari ibu. dan yg mana masih dalam proses untuk bergelar seorang ibu, aku ucapkan semoga cepat-cepat dapat anak! :P
Especially kepada emak yang tercinta!happy mother's day. I love you mak!



emak dan haswani samilan yg cun. :P
sumpah.mak memang best giler. .w/p emak sekarang busy dengan jaga uwan yg tengah sakit tu.emak masih boleh menjaga dik kemba yg dalam pantang.HEBAT!!memang tak kenal erti penat.
masa aku balik kg haritu, mak masak banyak jenis makanan.
makanan untuk org berpantang.-dik kemba
makanan untuk org yg sakit.-uwan
makanan untuk family.
*aku selalu curik2 makan makanan untuk org berpantang tu.sedap ouh.ikan haruan tu..
emak da uwan.
 zaman sekarang ni susah nak cari anak yg boleh jaga makan pakai emak sendiri.apatah lagi nak basuhkan kencing berak derang. tapi emak HEBAT.emak sanggup buat sume tu.
seorang ibu boleh menjaga sepuloh orang anak.sepuloh org anak belum tentu dapat menjaga seorang ibu.kan?
emak ada sepuloh org anak.InsyaAllah,sepuloh org anak inilah yg akan menjaga emak.  :)


mak dan abah tercinta.
 emak best. bilamana angah suh mak masakkan ayam kampung masak lemak cili api untuk bawak balik batu pahat,emak masakkan.bila aku suh emak masakkan ayam sambal untuk bawak balik ipoh pon mak masakkan.aku suka masakan emak.emak sgt kreatif.
tak perlu buku resepi,mak campakcampak bahan rempahratus pon totap sodap.
aku suka ikan bilis goreng yg emak buatkan untuk dik kemba aritu.ada kunyit,halia,ntah apa lah lagi.aku pon tatau.tapi yg pasti sedap betul.aku rasa aku yg ratah bagi abes,padahal itu makanan org berpantang.

izzul comey.
 si izzul hafiy ni pon mak jaga jugak.alala comel betul aku tgk dy ni.rasa nak cubit-cubit pipi tu..izzul dah boleh nmpk ke belum syg?rasanya ni first cucu yg emak jaga masa anaknya dlm pantang.

ok..jasa n pengorbanan mak terlalu banyak tak mampu nak ceritakan sume nya..terlalu banyak hingga tak terkira dan tak terbayar.kalau tulis sume kat sini memang takkan abes la kan.entry ni pon update lajulaju sebab kejar masa nak tido.esok nak bangun awal untuk study.

Thanks emak and abah, for giving me a life that you never had.terima kasih untuk segalanya.
Tiada lagu dapat menggambarkan sayang ini pada emak.tiada kata dapat ditulis demi kasih ini pada emak.
 

Antara berjuta, dia yang teristimewa.
Selamat Hari Ibu kepada semua yang bergelar ibu.
Mother's Day is not only for today.but everyday is Mother's Day


thanks for reading this entry!




No comments:

nf