Friday, January 14, 2011

syamsul yusof mmg mat khurafat!!

assalamualaikum..

bila cakap pasal saka,pendamping,sihir,jin,hantu,syaitan masing.masing paling tidak pon akan meremang bulu roma.masing.masing mula la buat muka buruk konon.konon takut ala.ala manja kan.
dan korang pon mesti pernah dgr pasal khurafat kan?apa itu khurafat?dalam pendidikan islam yg kita belajar masa sekolah menengah dulu,khurafat bermaksud kepercayaan dan perbuatan karut yang dianggap mempunyai hubungan dengan agama islam padahal hakikatnya bertentangan dengan konsep tauhid dan syariat islam.ok itu pengertian khurafat yg kita telah belajar dolu.dolu ye rakan.rakan.
khurafat yg ingin aku  perkatakan sekarang ialah berkhaitan dengan filem genre seram pertama arahan dan lakonan Syamsul Yusof dan dibintangi oleh Liyana Jasmay yang kurus keding itu.



movie ni mmg movie seram paling seram diantara movie paling seram lah!!
kalau sebelum ni movie genre seram JANGAN TEGUR!! mendapat tangga teratas dalam hati aku,tapi lepas tgk khurafat ni...walllah!! superb beb!! mmg tertakut.penakut.ditakuti.sume yg takut.takut lah..
khurafat ni lain sangat jalan cerita dia dari movie.movie hantu melayu yang lain..sangat best. sampai dalam wayang tadi penonton masing.masing pakat terjerit.jerit takut dek hantu sabrina ali yg menyeramkan tu..
mmg berjaya lah si syamsul yg khurafat tu menakutkan jantung jiwa raga aku.
mmg aktif sungguh jantung aku bila tgk cerita khurafat ni tadi. takde masa nak berehat langsung jantung aku td.kesian sungguh..
paling manis dalam part ni bila tgk si liyana jasmay pakai tudung.sgt suwiit lah.dan syamsul yusof pulak macam hero hindustan yg sgt kacak.menarik.bergaya.ada mutu dan keunggulan.tetiba je nampak dy macam nsem dalam movie ini w.p dy mengamalkan ilmu khurafat=perjanjian syaitan.
dan aku rasa korang mmg patut tgk cite ni lah.sbb dy mmg seram.plus tak kan menyesal bila tgk.dan akan teringat.ingat sampai termimpi.mimpi..ngeee..tu yg paling best.mimpi hantu.



thank you for reading my entry!!

2 comments:

nf