Thursday, January 20, 2011

motiff berblogg.

assalamualaikumm...

semalam,masa aku ber'ym',ada sorang kawan aku tanya , 'ape motif ko berblog?' tapi siyesly aku tatau nak jawap ape..nak je aku cakap,takde motif..huahuahua..jahat giler kalau aku bg jwpn cmtu kan?seb baik aku baik,so aku xdelah jawab cmtu tau..

dan,semalam aku abis mikir,nape aku berblogg?dan jawapannya....
jengjengjeng..
.


.


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


.


.


.


.


.


.


.


.

.

.

.

.

.

1. release stress.
 aku tulis entry pasal prob aku ke hapa,ada bloggers komen nak bg advise.best kan?takdapat nasihat dari alam realiti,alam maya pon jadik la.tambahan pula,(skema)kat medan blog ni,byk giler kot vlog yg besh2.tak kering gusi bila tgk..

2. mengimbau nostalgia lama.
kekadang,aku bukak la jugak entry2 aku masa taun2 lepas.bila bukak,rasa nak tergelak pon ada.penah terpikir jugak,macam mana ntah aku boleh ada idea menulis mende yg mengarut.merepek ni sume.takpe2,aku boleh simpan biar anak-anakku,cucu cicit aku baca..tulis wasiat dalam ni pon boleh kott.. :P

3. tahu berita semasa.
aku ni jenis mls nak beli paper.tgk berita pon aku dah mls skg.*ape nak jadi la dgn anak dara sorang ni.nangis.alah,korang boleh ckp,bukak je website berita harian utusan melaysia bagai,tapi sumpah aku mls dgn sume tu...aku hny rajin baca berita kalau bloggers yg tulis.aku tatau kenapa.tapi aku dah suko.nak buek camno laei.

4. fesyen.
skrg ni mmg byk giler fesyen bertudung yg pelik melik tapi best gila vavi.haa,aku belajar cara pakai mende ni sume dari derang la.nak bukak you tube?haram aku takpandai carik.


5. perkembangan rakan-rakan..
ye,aku tak nafikan skg ada fb yg mmg org slalu update pasal aktiviti derang kat situ.tapi bila kat blog ni,penceritaan derang lebih details kot.ape yg derang buat tiap masa ketika.ada gambar lagi.suka sgt bila baca.almaklum la,aku kan ulat blog.kehkehkeh

6.of cosh sbb nuffnang..
kalau tak byk,sikit pon mesti ada la perasaan nak dapat duit dari incik nuffnang..bila selalu update blog, traffic naik,nuffnag pon rajin kuar.duit pon bertambah byk.kiranya mcm menabung jugak lah.sembil menyelam minum air kott.

7. kepuasan hati.
mmg sgt puas hati bila ada blogger komen entry kita,tgk followers semakin bertambah hari demi hari,blogwalking kat blog kita,stalk blog kita.silent readers pon best jugak.sbb tu aku letak Live Traffic Feed.boleh la tahu jugak org mana yg masok blog aku ni..teehee..



thank you for reading my entry!!

2 comments:

Nur Areefah said...

sometime dapat tahu berita semasa di blog lebih pantas daripada di fb..ngehhh~

penulis blog ni kan macam wartawan majalah sendiri :P - lebih pantas daripada berita....

liyana said...

hehe..btul3....

nf