Wednesday, March 16, 2011

Bila Zina Menjadi Budaya.

assalamualaikum...

tadi kat kolej,islamic society club bukak booth jual bukubuku agama.
tetiba terpandang sebuah buku ni.tertarik untuk mengetahui apa yang terkandung didalamnya.



Buku Bila Zina Menjadi Budaya karya Mohd Syamil Mohd Yusuff dan Adriana Balqis merungkai permasalahan yang berlaku terutama di kalangan remaja hari ini sebagai usaha pengarangnya untuk berkongsi maklumat dan memberi jalan terbaik bagi masalah sosial yang kian meruncing itu.

Bila Zina Menjadi Budaya setebal 123 halaman terbitan Mustread Sdn Bhd itu dijual hanya pada harga RM19.90 senaskhah dan boleh dibeli di kedai buku seluruh negara dan IPT. aku teringin nak beli tadi.tapi takdek bajet.almaklum,elaun pon tak cukup makan.

Antara 10 tanda kiamat ialah 3 kali gempa bumi; sekali di Timur, sekali di barat dan sekali di semenanjung Arab. (H.R. Muslim)

entah kenapa budakbudak zaman sekarang bangga bila berbuat dosa.kalau tak tegur kang,kita turut berdosa. .Kadang-kadang bila menegur, dikatakan suka jaga tepi kain orang.Tak tegur rasa geram membara dalam hati ni..Benar,memang selemah-lemah iman jika hanya tegur dalam hati je. Tapi saya takmahu iman saya lemah.jadi saya hanya mampu tegur dalam penulisan saya je.ampunkan saya.  afwan jiddan Ya Allah.




 thank you for reading my entry!!

No comments:

nf