Wednesday, March 30, 2011

Apa yang lelaki tidak suka pada wanita yang dia kenali atau sayangi?

assalamualaikum...


korang tahu ke sikap yang macammana lelaki tidak suka pada wanita yang dia kenali atau sayangi.  Berikut adalah beberapa sikap yang aku harap dapat korang hindari.


    * Berpura-pura bersopan-santun, penyayang dan lemah lembut. *padahal perangai macam tomboy.

    * Suka mengkritik kaum sejenis mereka terutamanya mengenai gaya penampilan. *aku kalau cantik,aku puji lah.kalau takcantik,memang sahsah lah nak kena kutuk kan? :P

    * Cemburu pada pasangan sendiri kerana kelebihan yang ada.*en.kekasih aku ada perut yg buncit.perlu ke aku cemburu??? 

    * Melayani dirinya berdasarkan emosi. *harapharap takpenah.

    * Punya kod-kod rahsia di dalam komunikasi tetapi itu lah yang digemari oleh kaum wanita. *cherry.starwberry.padan muka kau lelaki.taktahu kod rahsia kami.bhahahaha.

    * Mahukan pasangan menghabiskan masa hanya bersama mereka. *mestilahkan.tengah bercinta memang le cenggitu.banyak syaitan yg nak datang berkawan.

    * Bercakap hal remeh-temeh, contohnya kuku jarinya terpatah.  Lelaki memang rimas bab-bab seperti ini. *pempuan cenggini,aku pon tarak suka bai.bajet manja lah konon.

    * Wanita yang banyak cakap, mengumpat, suka membebel dan mulut becok.*eden nok buek camno laie kan.susah nak carik pempuan yg takde sifat camni.

    * Suka memboikot, merajuk tidak tentu pasal dan mogok tidak bertempat kerana ia mampu membuat keegoan lelaki tercabar. *mengadangadalah kau perempuan.


aku harap korang kaum wanita mengambil iktibar dan cuba berubah jika berada dalam situasi tersebut walaupon aku pon selalu je cenggitu.teehehehe
Wanita memang suka diberi perhatian dan disayangi, tetapi harus ada batasannya.  Jadi untuk mengekalkan hubungan yang mesra dan berpanjangan, haruslah ada persefahaman dan nilai-nilai yang positif yang menjurus ke arahnya.


riang ria gumbira.hoooyeeh. ;)

kami suka makan oreo.kami saling memahami.jangan jeles dgn kami ok??? :P:P

  thank you for reading my entry!!

5 comments:

♥♥LiSsA♥♥ said...

betul lah tu. hehe

dya said...

btul2x!! tp ssh kn nk memahami org & plng ssh nk org memahami kte.. papepown be ur self jgn hipokrit kn cik wani~ bru bhagia slalu...
=)

dya said...

btul2!! be ur self jgn jd hipokrit..kn cik wani?? bru bhagia~
=)

haswani said...

memanglah betul pon kan lissa. :)

haswani said...

alah.buatbuat paham je sudah.. teehehehe..

hipokrit tu semestinya JANGAN buat.kalau kantoi kang susah.

nf