Friday, March 25, 2011

shopping sampai bankrap. siryes.

assalamualaikum.


PERHATIANNN: ini entry lama pada 20hb march yg berada di dalam DRAFT post dan baru dipublishkan pada hari ini,25march

geram giler bila tulis entry panjangpanjang lepastu terdelete sume.ngeng.terpakssa tulis balik.untuk kali kedua.

Dulu, aku segan giler nak belikan hadiah untuk parents aku. Aku fikir macamla derang akan pandang hadiah dari aku. (Tak baik giler bersangka buruk dengan parents sendiri haha). 

 So, setiap kali birthday,hari ibubapa ke, aku hny akan wish dengan penuh kasih sayang.
tapi sejak aku dah nak masuk duapuluhan ni,aku dah matang sikit.aku takpikirr dah derang pandang ke tak hadiah aku tu.janji aku ikhlas.keikhlasan lebih penting dari segalanya kan?so,tahun ni aku decide nak bagi hadiah tu derang.biar simple mimple je,janji hadiah yg sememangnya ikhlas dari lubuk sanubari aku.

semalam sepanjang hari aku dok usha hadiah tuk mak kat jj. p lah kat bhgn beg kononnya nak belikan mak sebijik beg.tgk punya tgk terpikatlah dgn satu beg CARLO RINO nih.tapi bukan terpikat utk bg kat mak,tapi sbb aku yg nak.haha.abaikan,sebab bajet aku takcukup tuk beli handbag aku sendiri. kemudian jalan punya jalan,aku tertilik yg beg PIERRE CARDIN yg aku rasa lebih seswai utk mak.then p kuarkan duit kat atm.sayang seribu kali sayang bila beg yg aku nak belikan tu tetiba takda.lebih malang lagi bila salesgirl yg aku suh jaga jap beg tu pon takde.dah tukar shift barangkali.kalau tak,boleh refer kat dy beg mana yg aku berkenan semalam.
*terus takde mood nak shoppingkan mak beg.sedih

then decide p carik blouse pulak untuk mak.satu-satu blouse aku tilik.pegang kain dy.nak tahu best/tak.
at last jumpa jugak.nak belikan kaler pepel,tapi saiz mak abes lah pulak.carik pulak kaler lain.takpe.takpe.berbaloi jugak shopping lama-lama sebab sampai dua sekali blouse aku borong untuk mak.harap sangat mak  suka tau..


zahra:acik dah belikan bola besaar sangat utk zahra!!lagi besar dari zahra tau.

target for another hadiah:
bakal baby: nak belikan set baby je kut.takpon baju baby.ibu baby dah pesan kalau nk beli baju,cari baju yg besarbesar.

abah: tatau nak bagi apa.baju maybe.tapi baju abah dah macam dua almari dah.kalau baju tatau pulak abh pakai saiz apa.segan nak tny.hehe. tapi kalau mak,tanpa segan silu p meseg  tanya mak pakai blouse saiz apa ye?

aisy.umar.hadif: syg nak apa syg?mainan?bola besaaar mcm zahra punya? ke nak beg sekolah?


teringin nak buat sendiri belonbelon cantik macam ni dan hadiahkan  kpd  merekamereka yg disayangi.

pengajaran yg aku dapat semalam dari encik kekasih. kita jangan tengok benda yang kita bagi tu, tapi kita tengok keikhlasan hati yang memberi.



 thank you for reading my entry!!

No comments:

nf